זה יכול להיות במגוון צורות, אך השניים הנפוצים ביותר הם התקרחות אנדרוגנית ו- alOPECia areata. כאן, MomJunction מספרת את סיפורו של מקנזי מו בן ה -14 ואת מאבקה להתמודד עם נשירת שיער בילדותה. הכל התחיל כאשר מקנזי מיו בת ה -14 איבדה את כל שערה לאחר שאובחנה כחולה אוטואימונית מסתורית, המתבטאת בהתקפה על זקיקי השיער הפורעים בעור.

תלוי במידת המעורבות

ניתן לחלק את התקרחות העורקים לשני סוגים: אלו עם נשירת שיער מוגבלת, כגון alOPECia universalis, המשפיעה על כל הגוף, ואלו עם התקרחות טוטאלית, שבה כל הקרקפת מעורב ב. לעיתים נדירות נשירת שיער יכולה להתקדם עד למצב שבו מושפעים רק אחוז קטן או אפילו כל זקיקי השיער, כמו במקרה של מקנזי מו.

מחצית מהאנשים הסובלים מתסמינים קלים של Alopecia areata צומחים בחזרה באופן טבעי

ולמחציתם אין נזק קבוע לזקיקי השיער ושערם צומח חזרה. אם יש לך alOPECIA Areatas, השיער שלך עשוי לצמוח לאחור, אך ייתכן שהוא ייפול שוב. לאנשים הסובלים מהתקרחות כואבת אין כאבים הקשורים לנשירת שיער והם יכולים לנהל חיים בריאים.
לעוד פרטים אודות נטורלוק וטיפול בהתקרחות בגיל צעיר ניתן לבדוק כאן: naturalook.co.il

נשירת שיער לא תמיד ניתנת לריפוי

אך תרופות מסוימות יכולות לעזור אם נלקחות מוקדם מספיק, כגון טיפול בנשירת שיער. אם אתה חושש מנשירת שיער בזמן שאתה צעיר, נסה – טיפולים אלטרנטיביים כגון מינוקסידיל או פינסטריד. טיפול באור נמוך יכול להגביר את ההשפעות של אור נמוך, כמו חשיפה לאור, אך ייתכן שהוא לא יעיל כמו טיפול בנשירת שיער בגיל צעיר. הדיקור הוכח כמוצלח בהסרת שערות בכתמים קטנים, אך טרם הוכח. אם אובחנתם עם נשירת שיער אצל גברים צעירים, מינון מסוים של Finasteride או Minoxidsil עשוי לעזור למטופל שלכם.

Alopecia areata

או כתם, היא הצורה הנפוצה ביותר של התקרחות נשירת שיער בטיפול מאופיינת בנשירת שיער בכתמים קטנים הנמצאים לעיתים קרובות באותו אזור בקרקפת. בדרך כלל, באזור מסוים נשירת שיער מוחלטת מתרחשת ללא שיער באותו אורך. ישנם סוגים שונים של כתמים וכתמי שיער שצומחים מחדש, אך סביר להניח שכולם יובילו לנשירת שיער מוחלטת במצח ובקרקפת, ולעיתים באזורים אחרים.

נשירת שיער אצל נשים מובילה לדילול הקרקפת, כתמי שיער קטנים על המצח ואזורים אחרים בקרקפת.

Alopecia areata עלול להפריע מאוד מבחינה פסיכולוגית

תלוי בגיל הילד ובמידת נשירת השיער. למרות שניתן להתמודד עם הגורמים לנשירת שיער בילדים באמצעות תרופות וטיפול, זה עדיין יכול להיות מלחיץ לראות ילד מאבד שיער בגיל כה צעיר. נשירת שיער בגיל זה יכולה להיות לא רק מטרידה, אלא גם חמורה במיוחד כאשר היא מתרחשת בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים. לא יהיו סימני קשקשים או שיער שבור, רק קו שיער דק ודק וכתמים קטנים של קרחות. למרות שאין תרופה לאלופציה אראטה, פתרונות טיפול ממוקדים יכולים לעורר את צמיחת השיער ולעזור לשיער לצמוח מהר יותר. אפילו מקרים קלים של התקרחות areATA ניתן להתגבר על ידי טיפול וטיפול נכון. ד"ר מיקל יכול לעזור לך לברר אם הטיפול בהתקרחות שלך מתאים לך.

הטיפול תלוי בכמה גורמים

כולל אם זה מיועד למבוגרים בלבד והאם יש לטפל בטיפול – אי הנוחות ותופעות הלוואי הקשורות אליו. לפני שמטפלים בנשירת שיער, שוחח עם הרופא על הסיבה לנשירת השיער ואפשרויות הטיפול שלך. הרופא שלך יכול להעריך את הבעיות הבסיסיות הגורמות לנשירת שיער שלך ולקבוע טיפול. אם יש לך נשירת שיער פתאומית, עברת כימותרפיה או מחלה אוטואימונית, או אם גורמים תורשתיים אינם יכולים להסביר את נשירת השיער שלך, עליך לפנות לרופא עור או מומחה אחר אצל הרופא המקומי שלך.

למרות שאין תרופה להתקרחות

ישנם מגוון טיפולים שתוכלו לנסות, כולל קורטיקוסטרואידים, אימונותרפיה מקומית ורוגאין. טיפולים אלה יכולים לסייע בהאטת או עצירת נשירת שיער, אך בניגוד לטיפולים מקומיים אחרים בהתקרחות, על המטופלים להמשיך להשתמש בתרופות אלו עד שהמחלה מפסיקה לגרום לנשירת שיער. הטיפול בנשירת שיער כולל טיפול בסיבה הבסיסית והבטחה שילדך יגדל שוב. אין תרופות לאובדן שיער תורשתי: עד שיש תרופה לאלופליה או להתקרחות –

ישנם טיפולים רבים להתקרחות

אך הוכח כי לא טיפול אחד מתאים לכולם. התרופה ketoconazole עשויה לסייע לטיפול בנשירת שיער במקרים מסוימים, כגון התקרחות אנדרוגנטית, כאשר דלקת בזקיקי השיער תורמת לעיתים קרובות לנשירת שיער. למרות שאין תרופה קבועה לאזורי האפילפסיה של אלוורה, יתכנו דרכים המובילות לקצר חשמלי – עקיפת התגובה האוטואימונית של הגוף לקרקפת וקידום צמיחת השיער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *